دانستنی ها

وضعیت واردات لباس از ترکیه به ایران

وضعیت واردات لباس از ترکیه به ایران

وضعیت واردات لباس از ترکیه به ایران

دکمه سفارش

برای سفارش از ترکیه روی لینک بالا کلیک کرده و در صفحه اصلی از طریق دکمه افزودن محصول اقدام به سفارش‌گذاری کنید.

پوشاک یکی از نیازهای اولیه هر انسانی است. به همین دلیل بازار آن همیشه داغ بوده و خواهد بود. بیشتر تاجران با توجه به سود زیاد این تجارت به واردات لباس از ترکیه به ایران روی می‌آورند. تقریبا در هر فروشگاه لباس سطح شهر، اسم جنس ترک به گوش همه مشتریان رسیده است! دلیل این امر صرفا کیفیت بالای این محصولات نیست. بسیاری از محصولات برندهای مطرح در زمینه پوشاک هم از این کشور وارد ایران می‌شوند. در ادامه مطلب قصد داریم به بررسی وضعیت واردات پوشاک از ترکیه به ایران بپردازیم. با ما همراه باشید.

وضعیت تجارت در منطقه چگونه است؟

آمارها نشان می‌دهند که واردات پوشاک از ترکیه به ایران، بیشترین میزان را به خود اختصاص داده است. این موضوع ضرورت بررسی شرایط واردات لباس از این کشور را نشان می‌دهد. سابقه رابطه تجاری و واردات لباس از ترکیه به ایران به سالیان دور برمی‌گردد. دلیل این امر به موقعیت استراتژیک ترکیه هم مربوط می‌شود. بد نیست نگاهی به موقعیت جغرافیایی و استراتژیک ترکیه در منطقه بیندازیم!

وضعیت واردات لباس از ترکیه به ایران

آمارها نشان می‌دهند که واردات پوشاک از ترکیه به ایران، بیشترین میزان را به خود اختصاص داده است. این موضوع ضرورت بررسی شرایط واردات لباس از این کشور را نشان می‌دهد. سابقه رابطه تجاری و واردات لباس از ترکیه به ایران به سالیان دور برمی‌گردد. دلیل این امر به موقعیت استراتژیک ترکیه هم مربوط می‌شود. بد نیست نگاهی به موقعیت جغرافیایی و استراتژیک ترکیه در منطقه بیندازیم!

ترکیه بین قاره اروپا و آسیا قرار دارد که یکی از مزیت‌های فوق‌العاده این کشور محسوب می‌شود. این کشور با عراق، سوریه، ایران، بلغارستان، گرجستان، ارمنستان و یونان هم‌مرز است. از طرف دیگر بخشی از مرزهای این کشور را آب‌های دریای سیاه و مدیترانه تشکیل می‌دهند. این کشور از نظر صادرات محصولاتی مثل بادام، زیتون، سیب، فندق و لیمو در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد.

علاوه بر واردات لباس از ترکیه به ایران، میوه، کاشی، جواهرات و فلزات این کشور هم راهی ایران می‌شوند. معمولا این محصولات از گمرک بازرگان که در منطقه ماکو قرار دارد، وارد کشور می‌شوند.

تقاضای بالا برای واردات لباس از ترکیه به ایران

بررسی دلایل تمایل تاجران ایرانی به واردات پوشاک از ترکیه

با تجزیه و تحلیل روند واردات پوشاک از ترکیه به ایران، می‌توان افزایش آن را در سالیان اخیر مشاهده کرد. دلیل این امر چیست؟ عوامل بسیار زیادی روی تمایل تاجران به واردات پوشاک از ترکیه تاثیر می‌گذارند. برخی از این عوامل به شرح زیر هستند:

  • کشور ترکیه همسایه ایران است و مسافت کمی برای واردات طی می‌شود. همین موضوع باعث کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی در زمان خواهد شد.
  • رابطه تجاری بین دو کشور بسیار قوی است که همین موضوع روی تمایل تاجران تاثیر مستقیم دارد.
  • ترکیه نزدیکی زیادی با کشورهای اروپایی دارد. به همین دلیل تاجران به این کشور به عنوان پلی به سوی ترکیه نگاه می‌کنند.
  • کیفیت تولیدات پوشاک کشور ترکیه به نسبت بسیاری از کشورها وضعیت مناسب‌تری دارد.

معرفی بهترین شهرهای ترکیه برای خرید پوشاک

شناخت شهرهایی که برای واردات لباس از ترکیه به ایران مناسب هستند، باید در اولویت تجار و بازرگانان قرار داشته باشد. اغلب خریداران پوشاک به خوبی می‌دانند که شهرهای استانبول و وان، بهترین گزینه برای خرید پوشاک هستند. این دو شهر از گذشته تا به امروز، معدن واردات پوشاک از ترکیه برای ایرانیان بوده و هستند.

شهر وان با توجه به هم‌مرز بودن با کشور ما در وضعیت بهتری برای واردات پوشاک از ترکیه نسبت به استانبول قرار دارد. این ویژگی باعث کاهش هزینه‌های حمل و نقل پوشاک به ایران می‌شود. از طرف دیگر بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که قیمت پوشاک در وان نسبت به استانبول ارزان‌تر است. همین موضوع باعث استقبال بیشتر تجار از واردات لباس از ترکیه به ایران شده است.

درباره بهترین مراکز خرید ترکیه در استانبول بخوانید : خرید لباس از ترکیه

وجود لباس‌های ترک در مغازه‌های ایرانی

بررسی روش‌های واردات لباس از ترکیه به ایران

واردات لباس از ترکیه به همین سادگی‌ها هم نیست. به طور معمول 3 روش برای ورود پوشاک از ترکیه به ایران وجود دارد که به این شرح هستند:

  • استفاده از ظرفیت مسافران: یکی از شیوه‌های رایج برای واردات پوشاک با حجم متوسط محسوب می‌شود. طبق قانون هر مسافر می‌توان میزان 30 کیلوگرم بار به همراه خود وارد کشور کند. برخی واردکنندگان از این روش برای وارد کردن لباس استفاده می‌کنند.
  • حمل و نقل پوشاک از طریق اتوبوس‌های خط استانبول به تبریز
  • هماهنگی با دفاتر باربری تبریز برای وارد کردن پوشاک
  • ارسال از طریق پست

نحوه ترخیص پوشاک از ترکیه

موضوع ترخیص کالا از گمرک، همواره یکی از دغدغه‌های تاجران محسوب می‌شود. برای واردات لباس از ترکیه به ایران، باید تمام مراحل قانونی ترخیص کالا از گمرک طی شوند. اولین مرحله برای ترخیص کالا از گمرک، تکمیل اظهارنامه است.

در اظهارنامه گمرک تمام اطلاعات از جمله نوع کالا، وزن، تعداد کانتینر و … با جزئیات ذکر می‌شوند. این روش مطمئن و قانونی است، اما برخی روش‌های غیرقانونی، مثل کولبری و جاسازی در لنج‌ها هم وجود دارند که توصیه نمی‌شوند.

جذابیت لباس‌های ترک برای مشتریان ایرانی

وضعیت حمل و نقل کالا از ترکیه به ایران

همانطور که اشاره شد، موقعیت جغرافیایی و همسایگی ترکیه با ایران، یک مزیت بزرگ برای تاجران محسوب می‌شود. همین نزدیکی مسیر، باعث کاهش هزینه‌های حمل و نقل و صرفه‌جویی در زمان هم خواهد شد. وجود مرز زمینی در تجارت بین‌المللی اهمیت بسیار زیادی دارد. البته بسیاری از تجار حمل و نقل هوایی را برای واردات کالا به ایران ترجیح می‌دهند.

به هر ترتیب اغلب واردات کالا از ترکیه به ایران، توسط مرزهای زمینی انجام می‌شود. واردات لباس از ترکیه به ایران هم اغلب به صورت زمینی انجام می‌گیرد. حمل و نقل زمینی از ترکیه به ایران شامل خطوط ریلی، کانتینرها و حمل و نقل جاده‌ای می‌شود. حمل و نقل زمینی با توجه به هزینه کمتر، مزایای بیشتری برای تاجران دارد.

کیفیت بالای لباس‌های ترک

آشنایی با نحوه ثبت سفارش برای واردات پوشاک به ایران

برای واردات لباس از ترکیه به ایران، آشنایی با نحوه ثبت سفارش از اهمیت زیادی برخوردار است. دارندگان گواهی فعالیت شرکت‌های خارجی، برای واردات پوشاک به کشور باید بعد از ثبت برند از طریق نمایندگی اقدام کنند. به این موضوع در بخشنامه واردات پوشاک اشاره شده است.

برای ثبت سفارش، باید ارزش انواع پوشاک و برندهای مربوطه در سامانه TSC ثبت شوند. این اطلاعات بر مبنای هر ثوب به گمرک ایران تعیین و اعلام می‌شوند.

کدام کالاها مجوز ورود به ایران از ترکیه را دارند؟

طبق اعلام وزارت صمت، تمامی پوشاک وارداتی از ترکیه، باید کد شناسه دریافت کنند. البته این قانون فقط برای پوشاک نیست و شامل کالاهای دیگری هم می‌شود که عبارتند از:

  • مواد اولیه برای تولید پلاستیک
  • انواع پوشاک زنانه، مردانه، بچه‌گانه و …
  • لوازم ساختمانی مثل شیرآلات، چراغ و …
  • مواد اولیه نساجی
  • لوازم دکوری و خانگی
  • انواع لوازم الکترونیکی و یدکی

به این ترتیب علاوه بر واردات لباس از ترکیه به ایران، سایر کالاهای ذکرشده هم برای ورود به ایران نیازمند دریافت کد شناسه مخصوص هستند. دلیل اجرای این قانون، جلوگیری از قاچاق پوشاک است که در گذشته به یک معضل بزرگ تبدیل شده بود. در گذشته بسیاری از تاجران پوشاک را با ارائه برگ سبز، خیلی راحت از گمرک عبور می‌دادند.

البته این طرح ایراداتی هم دارد. از جمله این که تنها چند برند اجازه ورود به ایران را دارند. همین موضوع باعث افزایش قیمت آنها می‌شود. چرا که هیچ رقابتی در بازار وجود ندارد. به هر حال قاچاق کالا از ترکیه به ایران ضررهای زیادی به تجارت و صنف پوشاک کشور وارد می‌کرد که این کار تا حدود زیادی از آن جلوگیری می‌کند.

لباس‌های باکیفیت ترک

معرفی برخی از برندهای مطرح پوشاک در ترکیه

همانطور که اشاره کردیم، دو شهر استانبول و وان، مقاصد محبوب ایرانیان برای واردات لباس از ترکیه به ایران محسوب می‌شوند. با این حال کدام برندها با استقبال بیشتری برای واردات مواجه هستند؟ برندهای پوشاک زیادی در این دو شهر دارای نمایندگی هستند که هر کدام مشتریان خاص خود را دارند.

برند DeFacto یکی از برندهایی است که حراجی‌ها و تخفیفات بسیار زیادی دارد و از محصولات باکیفیتی بهره می‌برد. برند ماوی هم در زمینه ارائه محصولات جین شناخته شده است. برند Sunsurf هم انواع لباس شنای مردانه و زنانه عرضه می‌کند. برخی دیگر از برندهای شناخته‌شده که با استقبال ایرانیان مواجه می‌شوند، عبارتند از GOO.MODA و Pirlanta Etiket San که هر کدام محصولات متفاوتی ارائه می‌کنند.

نقش شرکت‌های تجاری در واردات لباس از ترکیه به ایران

واردات پوشاک از ترکیه کار چندان ساده‌ای هم نیست؛ مخصوصا اگر تجربه کمی در این زمینه داشته باشید. به هر حال هر کاری به تخصص و مهارت نیاز دارد. برای واردات لباس باید با قوانین تجارت بین‌الملل آشنا شوید که این کار وقت و هزینه زیادی به خود اختصاص می‌دهد. بسیاری از شرکت‌های تجاری با دریافت مبلغ خاصی، تمام کارهای مربوط به ترخیص و حمل و نقل پوشاک را انجام می‌دهند. البته خدمات این شرکت‌ها بسیار گسترده است. این شرکت‌ها تجربه زیادی در زمینه واردات کالا دارند و می‌توانند بدون دردسر پوشاک و سایر کالاها را وارد کشور کنند. بسیاری از تاجران برای کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی در زمان از این شرکت‌ها کمک می‌گیرند.

سخن پایانی

واردات لباس از ترکیه به ایران در سالیان اخیر با رشد چشمگیری مواجه شده است. دلایل زیادی برای این رشد وجود دارد که یکی از آنها همسایگی و داشتن مرز زمینی بین ایران و ترکیه است. از طرف دیگر ترکیه رابطه خوبی با اروپا دارد و محصولات باکیفیتی از این قاره وارد می‌کند. به هر ترتیب از قدیم روابط تجاری بین ایران و ترکیه مستحکم بوده است. برای واردات پوشاک از ترکیه به ایران، راه‌های مختلفی وجود دارد. برخی تاجران از روش‌های حمل و نقل زمینی استفاده می‌کنند که هزینه کمتری دارد. برخی دیگر هم حمل و نقل هوایی را انتخاب می‌کنند. به هر حال ورود پوشاک از ترکیه به ایران، قوانین خاصی دارد که باید رعایت شوند. بهترین راه برای خرید لباس از ترکیه به صورت جزیی خرید از طریق وبسایت مارکی است تا با کمترین هزینه و مناسب ترین زمان درب منزل شما تحویل داده شود.

بیشتر بخوانید : توهمی از نمایندگی برندهای معتبر پوشاک در ایران

واردات لباس از ترکیه به ایران | وضعیت واردات لباس از ترکیه به ایران چگونه است؟ | وضعیت واردات لباس از ترکیه | واردات لباس از ترکیه | بهترین شهرهای ترکیه برای خرید | واردات پوشاک از ترکیه | ترخیص لباس از ترکیه | ترخیص لباس | واردات لباس | واردات لباس ۲۰۲۳ | واردات لباس از ترکیه ۲۰۲۳ | نحوه ثبت سفارش برای واردات پوشاک | نحوه ثبت سفارش برای واردات لباس

About markey

مارکی کارگزار خرید لباس از ترکیه که متشکل از تیم مجرب در ایران و ترکیه با سابقه فعالیت موفق بیش از ۳ سال می‌باشد. مارکی در زمینه ارائه خدمات خرید و ثبت سفارش آنلاین از سایت های کشور ترکیه هم اکنون با ایجاد محیط و بستری امن و پیشرفته در دسترس شما عزیزان است. شما در سایت مارکی از بدو ورود قادر خواهید بود تا محصول مورد نظر خود را سفارش داده و ثبت نام نمایید و سپس با محیط پنل کاربری مدرن و کاربردی که در اختیار شما گذاشته می شود، تمامی مراحل ثبت سفارش، پیگیری وضعیت ها، پرداخت ها و تمامی پرسش و پاسخ های مرتبط با سفارشات از طریق این پنل به سادگی قابل انجام و مشاهده میباشد.