برای سفارش از ترکیه روی لینک بالا کلیک کرده و در صفحه اصلی از طریق دکمه افزودن محصول اقدام به سفارشگذاری کنید.
داستان برند منگو
برند منگو MANGO توسط برادران آندیک، (ایساک و ناهمان) در اسپانیا تاسیس شد. در واقع بنیانگذار اصلی و رئیس این شرکت ایساک آندیک، کارآفرین و سرمایهدار اسپانیایی اهل ترکیه است. او (که البته علاقهای به مورد توجه قرار گرفتن در رسانهها ندارد)، سال ۱۹۵۳ در استانبول ترکیه متولد شد و در دهه ۶۰ میلادی همراه با خانوادهاش به اسپانیا مهاجرت کرد.
مانگو (منگو) یکی از بزرگترین رقبای برند زارا (Zara) است که طراحان بسیار معروفی در آن کار میکنند.
برند منگو اولین فروشگاه خود را سال ۱۹۸۴ در شهر پالاو-سلیتا ای پلگامانس (Palau Solità i Plegamans) استان بارسلون اسپانیا افتتاح کرد. این شرکت در طول یکسال توانست ۵ فروشگاه در بارسلون راهاندازی کند و سپس با افتتاح یک فروشگاه در شهر والنسیای اسپانیا، شرکت خود را در بازار داخلی توسعه داد.
تا سال ۱۹۸۸ شرکتی که کار خود را با یک تیم کوچک شروع کرده بود، توانسته بود ۱۳ مرکز فروش در اسپانیا راهاندازی کند.
این برند در سال ۱۹۹۲ با افتتاح دو فروشگاه در پرتغال، اولین گامهای خود را برای وارد شدن به بازار جهانی برداشت. یک سال بعد ۱۰۰مین فروشگاه در اسپانیا باز شد.
مدتی بعد منگو سیستم مدیریت تجاری را که بر اساس تیمهای متخصص و هماهنگ با یکدیگر شکل گرفته بود، با موفقیت معرفی کرد. این سیستم تا به امروز فعالیت خود را ادامه داده است.
سیستم مدیریت تجاری و تیمهای کاری آن موجب تمایز بین دو مرحله از تاریخ شرکت مانگو شدند:
مرحله اول، از سال ۱۹۸۴ تا ۱۹۹۵ بود که در این مدت شرکت مانگو بهتدریج به دانش خود در زمینه تجارت و ترکیب آن با مفهوم محصول و فروش افزود و با بهکارگیری فلسفه تولید به موقع (Just in Time) در حوزه تولید پوشاک و توزیع، توانست توجه بازار را به محصولات خود جلب کند. این فلسفه که نوعی فلسفه مدیریت ژاپنی است کمک میکند تا خواسته مشتری با حداقل تاخیر برآورده شود.
در مرحله دوم، که از سال ۱۹۹۶ تا به امروز را شکل میدهد، اعضای شرکت مانگو ارزش تیم کاری خود را تقویت کردند و سرمایهگذاری بیشتری در زمینه تدارکات کامل بر اساس سرعت، اطلاعات و فناوری انجام دادند. در این مرحله آنها توانستند فروشگاههای بزرگتر افتتاح کرده و تعداد فروشگاههای خود در کشورهای دیگر را هم افزایش دهند.
در حال حاضر شرکت مانگو بیش از ۱۰هزار کارمند دارد که ۱۸۰۰ نفر آن در دفتر مرکزیاش به نام مرکز طراحی هانگار در شهر پالاو-سلیتا ای پلگامانس کار میکنند. همچنین ۸۵ درصد کارکنان این برند را زنان تشکیل دادهاند.
مرکز طراحی هانگار، بزرگترین مرکز طراحی اروپاست و فضایی معادل ۱۲۵۰۰ مترمربع را اشغال کرده و محل زندگی بیش از ۶۰۰ طراح متخصص لباس است که بیوقفه در حال طراحی لباسها و اکسسوری مد روز برای زنان هستند. دفاتر طراحی، سازمانهای کنترل کیفیت و خرید همگی در این فضای اختصاصی قرار دارند.
جمع فضاهای تمام دفاتر مرکزی این شرکت در نقاط مختلف جهان چیزی معادل ۱۵۰ هزار مترمربع است که شامل سازمانهای تصویر و تبلیغات، مدیریت املاک، توسعه، کنترل تولید و توزیع فروشگاهها، معماری و طراحی داخلی فروشگاهها،در کنار تدارکات، مدیریت و فناوری اطلاعات هستند. این دفاتر ساختار خاص خود را دارند.
در حال حاضر شرکت مانگو در ۱۰۷ کشور جهان، بیش از ۲۳۰۰ فروشگاه دارد. توسعه اخیر آنها با ورود به بازارهای کشورهایی چون برمه، گوادلوپ و موناکو همچنان ادامه دارد. دارایی خالص این شرکت سه سال پیش ۳.۵ میلیارد دلار تخمین زده شده بود.
انواع محصولات
مانگو هنگام شروع کار خود بهروزترین مدهای لباس را برای زنان جوان و شهری و مدرن ارائه میداد. اما امروزه این برند برای افراد مختلف زن و مرد، دختر و پسر، انواع لباسهای زیبا تولید میکند. پوشاک و محصولات مانگو را میتوان به چهار دسته تقسیمبندی کرد:
۱. لباس غیررسمی
مجموعهای از لباسهای غیررسمی که نیازی به هماهنگشدن با لباسهای دیگر ندارند و هدف از تولید این نوع لباس در نظر گرفتن طیف وسیعی از مردم است که بیشتر مواقع لباس غیررسمی میپوشند یا ترکیبی از لباسهای رسمی و غیررسمی به تن میکنند. در این مجموعه میتوان شلوار، کت و پیراهنهای شیک اما مناسب مکانهای غیررسمی یافت.
۲. لباس شب
این مجموعه مخصوص زنانی است که لباس شب میخواهند. لباسهای این مجموعه بسیار زنانه و با ظرافت است. در این مجموعه از لباس میتوان لباسهای زیبای شب ساده تا بسیار پرزرقوبرق یافت.
۳. لباس ورزشی- جین
مجموعه لباسهای ورزشی مانگو معمولا مطابق با هر فصل و با توجه به مد روز آماده میشوند. لباسهای جین مانگو را میتوان با بهترین مدلهای پیراهن پوشید. تمام محصولات این مجموعه را میتوان با اکسسوری لوکس مانند کفش، کمربند، جواهرات و از این قبیل موارد هماهنگ کرد.
۴. اکسسوری لوکس
در این مجموعه از برند مانگو، انواع کفش، کیف، کمربند، کیف پول، روسری، دستمال گردن، کلاه، دستکش، عینک آفتابی، انواع جواهرات و دیگر لوازم لوکسی که همراه با لباسهای شیک استفاده میشوند، دیده میشود. همچنین این برند با شروع عالمگیری کوید۱۹، دست به تولید ماسکهای زیبا و لوکس صورت قابل شستشو مناسب زنها، مردها و کودکان زده است.
مانگو مجموعهای متنوع از پوشاک تولید کرده است و هر فرد با هر سیلقهای میتواند لباس مورد نظر خود را بر اساس شیکترین و بهروزترین لباسها که با سلیقه و شخصیت او مطابقت دارد، انتخاب کند.
کیفیت
بیشتر لباسها و اکسسوری این برند بر اساس ست و هماهنگ کردن لباسها با هم طراحی شدهاند. بنابراین از نظر مدیران منگو، هنگام تولید و توزیع لباس، مهمترین بخش برنامهریزی است. آنها در تمام مراحل تولید لباس، از منابع لازم برای تولید پارچه و دوخت لباس گرفته تا نقطه پایانی که فروش لباس به دقت برنامهریزی کرده تا بتوانند به بالاترین استانداردهای کیفیت دست یابند.
کیفیت لباسها و اکسسوری منگو از متوسط تا عالی ردهبندی شده است. مدیران بخش تولید برای تولید لباسهای خود، استانداردهای یکسانی در نظر میگیرند. به همین دلیل، هر مدل از لباسهای این برند، به غیر از موارد خاص، فقط توسط یک کارخانه یا یک کارگاه تولیدی آماده میشود. شما در وبسایت مارکی می توانید تمامی محصولات منگو ترکیه را به راحتی و اتوماتیک ثبت کنید و سفارش خود را درب منزل به راحتی و به سرعت تحویل بگیرید.
Mango پوشاک خود را از تولیدکنندگان در سراسر جهان از جمله ترکیه برای تولید تامین می کند. این شرکت به شیوههای تولید اخلاقی و پایدار متعهد است و از نزدیک با تامینکنندگان خود همکاری میکند تا تضمین کند که الزامات خاص، مانند شیوههای کار منصفانه و مسئولیتهای زیستمحیطی برآورده میشوند.
Mango همچنین چارچوبی را برای نظارت و رسیدگی به هر گونه مسائل اخلاقی احتمالی در زنجیره تامین خود ایجاد کرده است. این شرکت به دلیل تلاش های زیست محیطی خود، که شامل استفاده از پنبه ارگانیک و مواد قابل بازیافت در لباس های خود می شود، شناخته شده است.
لباسهای این برند، علیرغم کیفیت بالا، گرانقیمت نیستند. کیفیت بالای لباسهای برند مانگو موجب موفقیت این برند در بازار شده است.
منگو در هفته های فشن
Mango یک برند مد شناخته شده است که در هفته های مد متعدد در سراسر جهان ظاهر شده است. این برند در نمایش های مد مانند هفته مد بارسلونا، هفته مد میلان و هفته مد پاریس ظاهر شده است.
مانگو آخرین مجموعههای خود را در طول این رویدادها نشان میدهد، که عموماً از روند مد فعلی الهام گرفته شده است و شامل انواع سبکها از لباسهای غیررسمی گرفته تا لباسهای رسمی است. نمایشگرهای باند این شرکت به دلیل طرحهای مبتکرانه و تخیلی خود که اغلب دارای چاپهای روشن، رنگهای چشمگیر و بافتهای متمایز هستند، مورد توجه قرار میگیرند.
ویراستاران مد، اینفلوئنسرها و سایر اعضای صنعت مد در ارائه های هفته مد Mango شرکت می کنند و اغلب در مورد طرح های فعلی این برند بازخورد ارائه می کنند. حضور این برند در این رویدادها به بهبود مشخصات و دیده شدن آن در صنعت مد کمک می کند.
به طور کلی، Mango خود را به عنوان یک برند مد معتبر و مبتکر تثبیت کرده است و مشارکت آن در هفته های مد در سراسر جهان به جایگاه آن به عنوان یک بازیگر برجسته در تجارت مد کمک می کند.