بخش سفارش ها

- به چه شکل میتوانم سفارش جدید ثبت کنم؟

برای ثبت سفارش جدید کافیست با فشردن دکمه افزودن محصول، هر محصول درخواستی خود را وارد سبد خرید خود کرده و پس از مراحل ورود/عضویت و آدرس گیری آن را ثبت نمایید.

نحوه سفارش گیری به این شکل هست که شما باید لینک کالا یا لینک خدمات درخواستی خودتان را برای ما توسط فرم ثبت سفارش در سایت ارسال کنید تا ما بتوانیم با این لینک به محصول درخواستی شما دسترسی داشته و آن را برای شما خریداری و ارسال کنیم.

- آیا من میتوانم سفارش خودم را ویرایش کنم؟

بله :blush:سیستم جدید و هوشمند مارکی امکان ویرایش سفارشات قبل از ثبت سبد خرید را به شما می دهد.

اگر نیاز به اضافه کردن کالای دیگری دارید.

اگر نیاز به حذف کالایی دارید.

اگر نیاز به تغییر کالایی دارید.

اگر نیاز به تغییر سایز یا رنگ کالایی دارید.

اگر میخواهید تعداد کالایی را اضافه یا کم کنید.

کافیست روی دکمه ویرایش سمت چپ هر ردیف مربوط به آن محصول بزنید.

- لینک محصولات را از کجا پیدا کنم؟

لینک کالا همان آدرس اینترنتی کالا میباشد که در بالای صفحه با www شروع میشود.

شما میتوانید از تمامی سایت ها و برندهای معتبر ترکیه که امکان خرید آنلاین را دارند به ما سفارش بدهید.

همچنین  از  “صفحه برندها و وبسایت های ترکیه” در پایین صفحه اصلی میتوانید به لیست بزرگی از سایت های معتبر ترکیه دسترسی داشته باشید.

  • استخراج و ارسال لینک محصولات در موبایل

در صورتی که از موبایل یا تبلت استفاده می‌نمایید از تصویر بالا جهت استخراج و ارسال لینک استفاده نمایید.

کافی است انگشت خود را چند ثانیه بر روی مکانی که با فلش قرمز مشخص شده نگه دارید تا کلمه copy نمایان شود.

کلمه copy رو لمس نموده لینک کالای مورد نظر کپی شود . سپس در قسمت لینک کالای فرم ثبت سفارش در سایت ترکیه کالا، مجدد انگشت خود را نگه دارید تا کلمه paste نمایان می‌گردد.

با لمس کلمه paste لینک کالای درخواستی شما در قسمت لینک کالا بارگذاری می‌گردد.

سپس برای ثبت نهایی سفارش میتوانید سایر اطلاعات کالای درخواستی را مثل سایز و رنگ را نیز تایپ کنید و دکمه ثبت سفارش را لمس کنید.

  • استخراج و ارسال لینک محصولات در کامپیوتر

در صورتی که از کامپیوتر استفاده می‌نمایید از تصویر بالا جهت استخراج و ارسال لینک استفاده نمایید.

کافی است بر روی مکانی که با فلش قرمز  با نوشته لینک کالا مشخص شده راست کلیک کنید تا کلمه copy نمایان شود.

کلمه copy رو کلیک نموده تا لینک کالای مورد نظر کپی شود .

سپس در قسمت لینک کالای فرم ثبت سفارش در سایت ترکیه کالا، مجدد راست کلیک کنید تا کلمه paste نمایان می‌گردد.

با کلیک روی کلمه paste لینک کالای درخواستی شما در قسمت لینک کالا بارگذاری می‌گردد.

سپس برای ثبت نهایی سفارش میتوانید سایر اطلاعات کالای درخواستی را مثل سایز و رنگ را نیز تایپ کنید و دکمه ثبت سفارش را کلیک کنید.

با این حال برای کسب اطلاعات و راهنمایی بیشتر به صفحه راهنمای خرید مراجعه نمایید

- چگونه سفارش ثبت کنم؟

نحوه سفارشگیری به این شکل هست که شما باید لینک کالا یا لینک خدمات درخواستی خودتان را برای ما توسط فرم ثبت سفارش در سایت ارسال کنید تا ما بتوانیم با این لینک به محصول درخواستی شما دسترسی داشته و آن را برای شما خریداری و ارسال کنیم.

1- مرحله اول : لینک کالای درخواستی را از سایت مورد نظر کپی کرده.

2- مرحله دوم : گزینه “افزودن محصول” را در سایت مارکی کلیک کنید.

3- مرحله سوم : آدرس لینک کپی شده کالای مورد نظر را که بالا کپی کردید , در کادر “لینک کالا” داخل بخش ثبت سفارش وارد کنید و اطلاعات کالا را نیز درج کنید.

بقیه مراحل توسط ما انجام میشود و مراحل به ترتیب پیش میرود.

- از کجا متوجه بشوم از سایت مورد نظر من خرید انجام میدهید یا نه؟

کافیست سفارش خود را ثبت کنید همکاران ما در صورت عدم امکان خرید سفارش را لغو و دلیل آن را به شما اعلام میکنند.

اگر لینک سایت ارسالی شما قابل خرید و ارسال باشد، فاکتور آن صادر و در صورت پرداخت شما خرید میشود. در نظر داشته باشید لیست کاملی از ۳۶۰ وبسایت فروشگاهی ترکیه که با ارز لیر فروش انجام می دهند در این لینک در اختیار شما قرار گرفته است.

- آیا اجناسی که برای ما ارسال میشود دقیقا مشابه نمونه ی موجود در سایت هستند؟

مارکی واسط و کارگزار خرید شما میباشد. بنابراین مارکی به عنوان واسط خرید، دقیقا لینک ارسالی شما رو خرید کرده و اصلا امکان خرید کالای مشابه از سایت های دیگر وجود ندارد. در صورت درخواست، فاکتور اصلی سایت خریداری شده برای کاربر در بسته سفارش ارسال میشود.

مارکی به دلیل واسط خرید بودن، کیفیت و جزئیات هیچ کالایی رو ضمانت نکرده و تنها کالای درخواستی شما رو خرید و ارسال می کند. تمام سفارشات قبل ارسال به ایران بررسی و عکس و فیلم از کالای رسیده گرفته میشود که مطمئن شویم کالا برای شما سالم ارسال شده است.

- چه زمانی سفارش من بررسی میشود؟

شما 24 ساعته میتوانید سفارشات خود را در سایت مارکی ثبت کنید. زمان بررسی سفارشات بین ساعت 9 صبح الی 12 شب میباشد.

سفارشات معمولا بین 5 الی 30 دقیقه توسط همکاران بررسی میشود با این حال به علت مقدار بالای سفارشات شاید هر از گاهی این زمان بیشتر باشد .

تعداد کاربران و حجم سفارشات زیاد میباشد . ما تمام سعی خود را انجام میدیم تا به نوبت به درخواست های شما پاسخ بدیم.

- آیا از سایت amazon و ebay و aliexpress خرید دارد؟

برای  خرید از سایت آمازون شما باید از سایت آمازون ترکیه  با آدرس https://www.amazon.com.tr به ما سفارش بدهید.

از سایت ebay متاسفانه خرید نداریم.

از سایت aliexpress متاسفانه خرید نداریم.

- کالای درخواستی من با رنگ متفاوت به دست من رسیده است ؟ باید چه اقدامی انجام دهم؟

در ۹۹ درصد سایت های خرید ترکیه هر رنگ کالا لینک مجزا برای خود دارد. یعنی برای رنگ ابی لینک مجزا و رنگ های دیگر هم هیمنطور

برای ما به دلایل مختلفی که پیش امده اولویت لینک کالای ارسال شما  و تصویر درج شده داخل سفارش میباشد.

۱- چون به صورت خودکار تصویر کالا از روی این لینک در داخل سفارش درج میشود.

۲- مشکلات نوشتاری نوع رنگ پیش نماید بعضا کالای ۴ نوع ابی دارد و مشتری در کادر رنگ درخواست رنگ ابی میکند یا از کلامتی مانند ابی خیلی روشن و … استفاده میکند که امکان اشتباه را زیاد میکند.

نهایتا برای حل این مشکلات قانون ثابتی داریم که تصویر نهایی کالای درج شده داخل سفارش میباشد. تصویر کالای درج شده داخل سفارش تصویر نهایی از کالای هست که به دست شما خواهد رسید. اگر تفاوتی در رنگ و … تصویر درج شده وجود دارد. باید قبل از پرداخت در بخش گفتگوی همان سفارش اطلاع بدهید

بخش مالی و پرداخت ها

- برای محاسبه مجدد سفارش با نرخ ارز جدید به دلیل تغییر نرخ ارز چه کاری باید انجام داد؟

قیمت ارز روزانه به دلیل نواسانات در ساعات مختلف تغییر میکند. اما معمولا هر ۲۴ ساعت یکبار برروی سایت مارکی آپدیت می شود. همیشه به یاد داشته باشید برای محاسبه مجدد سفارش با قیمت جدید کافیست سفارش خود را ویرایش و مجدد برای بررسی ارسال کنید تا قیمت جدید خودکار از سیستم خوانده و محاسبه شود.

- آیا امکان تعویض و یا عودت جنس پس از تحویل در ایران وجود دارد؟

تمام سفارشات قبل از تحویل از نظر مشکلاتی مانند عدم تطابق سایز، مدل و رنگ؛ وجود هر گونه پارگی و مسائلی از اين قبيل تا جای ممکن که بسته باز نشود چک می شوند. اما جزئیات ریز کالا ارتباطی با مارکی ندارد. مشتریان می توانند برای اطلاعات بیشتر از نحوه برگشت کالا به صفحه برگشت کالا مراجعه نمایند.

- آیا مارکی کیفیت یک جنس را ضمانت می کند؟

مارکی واسط و کارگزار خرید شما میباشد. بنابراین مارکی به عنوان واسط خرید، دقیقا لینک ارسالی شما رو خرید کرده و اصلا امکان خرید کالای مشابه از سایت های دیگر وجود ندارد. در صورت درخواست، فاکتور اصلی سایت خریداری شده برای کاربر در بسته سفارش ارسال میشود.

مارکی به دلیل واسط خرید بودن، کیفیت و جزئیات هیچ کالایی رو ضمانت نکرده و تنها کالای درخواستی شما رو خرید و ارسال می کند. تمام سفارشات قبل ارسال به ایران بررسی و عکس و فیلم از کالای رسیده گرفته میشود که مطمئن شویم کالا برای شما سالم ارسال شده است.

- نحوه محاسبه و عودت مبلغ به چه شکل هست؟

شرایط بازگشت مبلغ و کالا
-در ارسال لینک، و سفارش محصول دقت نمایید. مارکی هیچ مسئولیتی را در قبال ثبت اشتباه سفارش توسط کاربر را نمی پذیرد.
– تمارکی حق این را دارد هر سفارش یا کالایی را به هر دلیلی در هر مرحله ای لغو و عین مبلغ پرداختی (تومان) را در داخل سفارش را به صورت کد تخفیف برای حساب کاربر مورد نظر در نظر گرفته و یا عودت مبلغ کند.
– در صورت لغو سفارش یا کالا، قیمت محاسبه شده و پرداخت شده در همان تاریخ عیناً به تومان برای حساب کاربر شارژ و یا عودت خواهد شد.
–  در مراحل عودت مبلغ برای سفارشات لغو شده، هیچگونه نوسانات ارزی محاسبه نخواهد شد و عین مبلغ پرداختی کاربر به تومان محاسبه خواهد شد.
– طبق قوانین سایت مارکی، تمامی مبالغ کالاهای لغو شده و عودتی پس از تایید بخش مربوطه به صورت کد تخفیف برای سفارشات بعدی به حساب کاربری خریدار در سایت در نظر گرفته میشود و یا به صورت کارت به کارت به همان حسابی که خریدار اقدام به واریز مبلغ کرده است واریز می گردد.

- هنگام پرداخت مبلغ از حساب من از بانک کسر شد ولی در سایت اعمال نشد؟

این مشکلات هر از گاهی به دلیل اختلال در اینترنت و یا پروسه برداشت و واریز از بانک صادر کننده به وجود میاید و عادی میباشد. در نهایت این مبلغ به صورت خودکار از طرف بانک صادر کننده مجدد به حساب شما عودت میشود. معمولا 3 الی 72 ساعت این پروسه طول میکشد. اگر بعد از 72 ساعت مبلغ عودت نشد که احتمال نمیدیم این اتفاق رخ دهد میتوانید با همکاران ما در بخش امور مالی از بخش پشتیبانی در منوی سمت راست پنل کاربری در ارتباط باشید.

- پس از پرداخت ما کالا ناموجود شده است. باید چیکار کرد؟

متاسفانه هر از گاهی به دلیل بالا بودن خریدها و دلایل متعددی بعد از پرداخت هزینه سفارش توسط شما هنگام خرید متوجه میشویم کالا ناموجود شده است. همکاران معمولا مدت زمانی را صبر میکنند تا این موارد شاید مجدد شارژ شود.

در صورت عدم شارژ یا هر مورد دیگری همکاران ما با شما از بخش گفتگوی همان سفارش در ارتباط خواهند بود.

در بخش گفتگوی سفارش شما میتوانید لینک دیگری را جهت جایگزینی با مورد ناموجود شده ارسال کنید.

در صورت عدم شارژ مجدد کالا یا درخواست شما مبلغ موارد لغو شده به صورت کد تخفیف به حساب کاربری شما در سایت برگشت داده می شود.

میتوانید با این مبلغ هزینه های سفارشات جدید و یا هزینه های ارسال سفارشات را پرداخت کنید.

همچنین میتوانید از بخش امور مالی درخواست واریزی این مبلغ به حساب بانکی خود را داشته باشید.

- به چه شکل میتوانم مبلغ موجودی در کیف پولم در سایت را به حساب بانکیم واریز کنم؟

در صورت لغو سفارش یا کالایی در سفارشات شما، مبلغ آن ابتدا به صورت کد تخفیف برای حساب کاربری در نظر گرفته خواهد شد و مجدد میتوانید با این مبلغ هزینه های کالا و یا هزینه باربری سفارشات خود را پرداخت کنید و یا از بخش پشتیبانی از منوی سمت راست پنل کاربری بخواهید مبلغ را به حساب بانکی شما عودت دهد. همچنین این مبلغ تنها به حساب بانکی پرداخت کننده سفارش و تایید شده در بخش امور مالی واریز خواهد شد.

توجه داشته باشید به دلایل امنیتی و به درخواست دستگاههای زیرربط ابتدا باید شماره حساب به نام شما تایید شود سپس درخواست واریزی را میتوانید انجام بدید. توجه کنید پروسه واریزی میتواند بین 1 الی 3 روز کاری طول بکشد.

بدیهی است مبلغ واریز شده عیناً برابر با پرداختی کاربر به تومان است و تغییرات نرخ ارز شامل تغییری در عودت وجه به کاربر نخواهد داشت.

بخش عضویت

- برای خرید از مارکی، حتما باید در سایت عضو باشم؟

بله. در هنگاه ثبت سفارش میبایست از طریق مرحله ثبت نام و با شماره موبایل خود در سایت مارکی ثبت نام کنید.

- رمز خود را فراموش کرده ام. چطور میتوانم وارد حسابم بشوم؟

برای اینکار شما باید روی گزینه فراموشی رمز هنگام ورود کلیک کنید و با درج شماره موبایل یا نام کاربری خود که در هنگام ثبت نام وارد نمودید. به شماره موبایل شما کدی ارسال میشود که با وارد کردن آن کد در پنجره باز شده میتوانید مجدد رمز جدید ایجاد کرده و با رمز جدید وارد پنل کاربری خود شوید.

- به چه شکل باید ثبت نام کنم؟

برای ثبت نام در سایت مارکی کافیست بعد از طی کردن مرحله افزودن محصول و ثبت سبد سفارش خود، مرحله احراز هویت با استفاده از شماره موبایل و ثبت نام را در همان صفحه طی نمایید.

- چرا حساب کاربری من مسدود شده است؟

مارکی این حق را دارد در صورت تشخیص موراد مشکل ساز، اکانت کاربری را مسدود و یا ثبت سفارش جدید را برای یک کاربر ببندد. اگر سفارشات لغو شده شما بیش از حد باشد و هیچگونه خرید موفقی نداشته باشید طبق تشخیص بخش مربوطه این امکان وجود دارد که اکانت شما مسدود شود.

اگر به هر دلیلی فکر میکنید اکانت شما بی دلیل مسدود شده است با مدیریت از بخش تیکت یا بخش شتماس با ما باید در ارتباط باشید.

- چگونه رمز عبور خود را ویرایش کنم؟

شما میتوانید رمز عبور خود را از بخش تنظیمات حساب کاربری در منوی سمت راست پنل کاربری خود به آسانی تغییر بدهید.

بخش آدرس و ارسال

- آدرس هر سفارش را چگونه ویرایش کنم؟

این امکان متاسفانه بسته شده و تنها امکان ارسال به یک ادرس ثابت را داریم. با توجه به اینکه تنها یک ادرس برای هر کاربر وجود دارد.

در صورت بروز موارد خاص جهت تغییر ادرس سفارشات ارسالی از طریق پشتیبانی تیکت ارسال نمایید.

- آدرس ارسال سفارشات را کجا باید درج کنم؟

از منوی سمت راست یا هنگام ثبت سفارش برای اولین بار میتوانید تنها یک ادرس ثابت برای سفارشات خود را ایجاد کنید. با این حال برای ایجاد هر سفارش یک مرحله آدرس گیری تعیین شده است تا بتوانید هر آدرس جدیدی را برای آن سفارش در نظر بگیرید.

- چرا هنوز یک یا چند مورد از کالاهای من به دفتر ترکیه نرسیده است؟

سفارشات حتی اگر از یک سایت همسان هم خریداری شده باشد گاها با تفاوت زمانی به دفتر ترکیه مارکی میرسد. شاید یک کالا 2 روزه به دست ما رسیده باشد و کالای دومی 1 هفته بعد برسد. این موارد طبیعی هست و از شما خواهش میکنیم لطفا در این موارد صبور باشید و سوال نکنید.

گاها هم مواردی بعد از خرید از سمت سایت به دلایل مختلف مانند عدم موجودی لغو میشود که در نهایت این موارد از سمت خود ما پیگیری میشود و در صورت تایید لغو مبلغ آن به حساب کاربری شما بصورت کد تخفیف عودت داده می شود. همکاران ما پیگیر این موارد هستند و در صورت بروز هر موردی با شما مکاتبه میکنند.

- حالت های ثبت سفارشات تا تحویل کالا در ایران به چه شکل است؟

شما در هر لحظه میتوانید از وضعیت سفارشات خود اطلاع پیدا کنید. وضعیت سفارش خود را میتوانید در هر مرحله در صفحه جزییات سفارش مشاهده نمایید.

وضعیت و موقعیت هر کالا هم در مقابل کالا درج شده است:

1- در حال بررسی (شما لینک کالای خود را جهت صدور پیش فاکتور ثبت کرده و در انتظار دریافت پیش فاکتور هستید )

2- در انتظار پرداخت (سفارش شما بررسی شده و پیش فاکتور جهت پرداخت صادر شده است)

3- پرداخت شده (هزینه سفارش توسط شما پرداخت شده )

4- تأیید و خرید کالا (سفارش شما خریداری شده)

5- در انتظار پرداخت باربری (در این مرحله سفارش خرید شده شما به دفتر ایران رسیده, وزن کشی شده و در انتظار پرداخت هزینه باربری میباشد)

10- تحویل به مشتری (سفارش شما به پست تحویل شده و کد پیگیری داخل سفارش درج شده و بین 1 الی 5 روز کاری به دست شما خواهد رسید)

لغو شده (سفارش لغو شده و دلیل لغوی در مقابلش نوشته شده )

- پس از پرداخت ما کالا ناموجود شده است. الان باید چیکار کرد؟

متاسفانه هر از گاهی به دلیل بالا بودن خریدها و دلایل متعددی بعد از پرداخت هزینه سفارش توسط شما هنگام خرید متوجه میشویم کالا ناموجود شده است

همکاران معمولا مدت زمانی را صبر میکنند تا این موارد شاید مجدد شارژ شود.

در صورت عدم شارژ یا هر مورد دیگری همکاران ما با شما از بخش گفتگوی همان سفارش در ارتباط خواهند بود لطفا صبور باشید در این موارد.

در بخش گفتگوی سفارش شما میتوانید لینک دیگری را جهت جایگزینی با مورد ناموجود شده ارسال کنید

در صورت عدم شارژ مجدد کالا یا درخواست شما مبلغ موارد لغو شده به حساب شما در سایت به کیف پول شما شارژ میشود.

میتوانید با این مبلغ هزینه های سفارشات جدید و یا هزینه های ارسال سفارشات را پرداخت کنید .

همچنین میتوانید از بخش امور مالی درخواست واریزی این مبلغ به حساب بانکی خود را داشته باشید.

- سفارش من تحویل پست شده چطوری میتونم پیگیری کنم؟

سفارشات پس از رسیدن به دفتر ایران و تایید شما به نوبت بسته بندی و اماده تحویل به پست میشود. پس از تحویل به پست و درج این بسته ها در سیستم پستی توسط پست کد پیگیری پستی به شماره درج شده در ادرس اس ام اس  میشود. این پروسه بعضا به دلیل ترافیک کاری و بالا بودن حجم بسته ها حتی تا 10 روز طول میکشد.

لطفا صبور باشید تا مراحل به نوبت انجام شود.

- سفارش من تحویل پست شده چطوری میتونم پیگیری کنم؟

سفارشات پس از رسیدن به دفتر ایران و تایید شما به نوبت بسته بندی و اماده تحویل به پست میشود. پس از تحویل به پست و درج این بسته ها در سیستم پستی توسط پست کد پیگیری پستی به شماره درج شده در ادرس اس ام اس  میشود. این پروسه بعضا به دلیل ترافیک کاری و بالا بودن حجم بسته ها حتی تا 10 روز طول میکشد.

لطفا صبور باشید تا مراحل به نوبت انجام شود.

- هزینه پست داخلی ترکیه چیست؟

این هزینه همان هزینه پستی داخلی ترکیه میباشد یعنی هزینه ای که کالا در ترکیه به دفتر ما ارسال میشود.

– این هزینه برای  همه سایت ها متفاوت میباشد.

– برای برخی سایت ها رایگان 

برای برخی سایت ها در صورت بالاتر بودن هزینه سفارش این هزینه رایگان میشود.

این موارد توسط همکاران ما در هنگام ثبت هزینه باربری بررسی و محاسبه خواهد شد و شما می توانید در صفحه جزییات سفارش از مقدار آن مطلع شوید.

- اگر بعد ارسال بسته در آدرس نباشیم چه اتفاقی می افتد؟

تمام سفارشات از دفتر های متفاوت ما در ایران تنها توسط شرکت پستی ویژه مارکی ارسال میشود. کد پیگیری پستی در داخل سفارش شما پس از ارسال درج میشود و میتوانید با کلیک روی این کد لحظه به لحظه از وضعیت سفارش خود آگاه بشید.

در صورت عدم حضور در آدرس خود، طبیعی هست مثل بسته های پستی این کالا به نزدیک ترین شعبه پست به آدرس شما عودت داده خواهد شد و مدت محدودی در این شعبه نگه داری خواهد شد. درصورت عدم پیگیری پس از این مدت چند روزه محدود ,کالا مجدد به آدرس مارکی عودت داده میشه که هزینه این عودت و ارسال مجدد با خود شما میباشد.

با این حال در این موارد همکاران ایران ما پیگیر موارد تا تحویل به شما خواهند بود.

- بسته من تحویل پست شده اما هنوز به دست من نرسیده چرا؟

سفارشات پس از رسیدن به دفتر ایران و تایید شما به نوبت بسته بندی و اماده تحویل به پست میشود. پس از تحویل به پست و درج این بسته ها در سیستم پستی توسط پست کد پیگیری پستی به شماره درج شده در ادرس اس ام اس  میشود. این پروسه بعضا به دلیل ترافیک کاری و بالا بودن حجم بسته ها حتی تا 10 روز طول میکشد.

لطفا صبور باشید تا مراحل به نوبت انجام شود.

- به چه شکل میتوانم شماره موبایل اصلی خودم را در سایت تغییر بدهم؟

متاسفانه شماره موبایل هنگام ثبت نام به عنوان عنصر اصلی ثبت نام در نظر گرفته میشود و به هیچ عنوان امکان تغییر این مورد وجود ندارد.

شما میتوانید مجدد با شماره موبایل جدید ثبت نام جدید انجام دهید.

شماره موبایل درج شده در آدرس با شماره موبایل ثبت نامی ارتباطی ندارد و شما هر لحظه می توانید شماره موبایل آدرس خود را جهت ارتباط مامور پست در مرحله سفارش گیری تغییر بدهید .

- نحوه ویرایش آدرس اصلی به چه شکل میباشد؟

شما می توانید آدرس اصلی خود را از بخش آدرس من در پنل کاربری خود تغییر داده تا در سفارشات بعدی شما بصورت اتوماتیک استفاده شود.

- بسته من تحویل پست شده اما چرا هنوز به دست من نرسیده؟

سفارشات پس از رسیدن به دفتر ایران و تایید شما جهت پست به نوبت بسته بندی و اماده تحویل به پست میشود.

پس از تحویل به پست و درج این بسته ها در سیستم پستی توسط پست کد پیگیری پستی به شماره درج شده در ادرس اس ام اس  میشود.

این پروسه بعضا به دلیل ترافیک کاری و بالا بودن حجم بسته ها حتی تا 10 روز طول میکشد.

- من چند سفارش جدا ثبت کرده ام. آیا امکان ارسال یکجای این سفارشات با پست وجود دارد؟

همکاران دفتر ایران پس از رسیدن کالا ها در صورت وجود سفارشات همزمان دیگر شما یکجا برای شما این موارد را ارسال خواهند کرد.

- به چه شکل می توانم سفارشی را به آدرس دیگری جز آدرس خودم ارسال کنم؟

از منوی سمت راست یا هنگام ثبت سفارش برای اولین بار میتوانید تنها یک ادرس ثابت برای سفارشات خود را ایجاد کنید. با این حال برای ایجاد هر سفارش یک مرحله آدرس گیری تعیین شده است تا بتوانید هر آدرس جدیدی را برای آن سفارش در نظر بگیرید.

بخش هزینه های سفارش

- راهنمای کامل انتخاب سایز لباس را از کجا ببینیم؟

هر برند و وبسایتی سایز مخصوص به خودش را دارد. لذا در وبسایت مبدأ صفحه ای تحت نام size chart وجود دارد که می توانید از آن به عنوان راهنمای سایز لباس های آن برند استفاده نمایید.

با این حال مارکی صفحه ای را تعبیه کرده تا از طریق آن بتوانید تا حدودی به سایزهای صحیح دسترسی پیدا کنید. راهنمای سایز لباس

- سایز کالا را از کجا مطمئن شوم؟

در صفحه هر سفارشات قسمتی به نام Beden، وجود دارد. این کلمه یعنی سایز، در مقابل این نوشته یک سری اعداد هست مانند ، 36 ، 38 برای کفش . پوشاک یا  xl  . xxl  برای پوشاک – لباس بچه 1-2 سال یا عددهای دیگه به همراه کلمه yaş این کلمه یعنی سال، که با توجه به این اعداد میتوانید سایز دلخواه خود را انتخاب کنید .

در صورت نیاز به دقیق بودن سایز معمولا تابلو بدن با نوشته beden tablosu یا Size chart در هر سایت در کنار سایزبندی کالا درج میشود که بهتر هست از این بخش سایز دقیق را انتخاب کنید.

- آیا امکان خرید و ارسال لوازم بزرگ را دارید؟

در این موارد ثبت سفارش خود را تکمیل کنید همکاران ما سفارش شما را بررسی و در صورت عدم امکان ارسال به شما اطلاع خواهند داد.

- من کد تخفیف مخصوص سایت مورد نظر خودم را دارم. چطور باید ازش استفاده کنیم؟

در این موارد کافیست سفارش خود را همراه با پر کردن فیلد توضیحات ثبت کنید همکاران ما سفارش شما را بررسی و در صورت امکان خرید، کد تخفیف شما را دریافت و آن را به صورت کد تخفیف جهت پرداخت سفارش صادر می نمایند.

- حداقل و حداکثر تعداد و مبلغ سفارش چقدر میباشد؟

برای سفارش گیری حداکثری وجود ندارد :blush: شما بینهایت میتوانید سفارش ثبت کنید و در هر سفارش تا 15 مورد ردیف کالا اضافه کنید.

 شما میتوانید تا 15 ردیف مختلف لباس و اکسسوری و بی نهایت تعداد از هرکدام در هر سفارش ثبت کنید. هر سفارش جدا محاسبه و جدا بسته بندی و جدا ارسال میشود.

با توجه به هزینه ارسال پستی که توسط شما پرداخته خواهد شد، حداقلی برای سفارش گیری وجود ندارد.

- آیا امکان ارسال سفارش با پیک وجود دارد؟

در صورتی که منطقه پشتیبانی شده باشد نسبت به ترجیح همکاران دفتر ایران این امکان وجود دارد که از سمت خود ما هماهنگی های لازم انجام خواهد شد

- آیا سفارشات با بسته بندی اصلی ارسال میشود ؟

به دلیل خرید مقدار بالای سفارشات توسط مارکی، سفارشات در کارتن های بزرگ به دفتر ترکیه ارسال، باز و تفکیک میشود.

پس از باز کردن این بسته و کارتن ها، تمام کالاها به هر شکل به دست ما رسیده , همانطور نیز برای شما در بسته بندی پستی ارسال خواهد شد.

جز در مواردی با وجود کارتن های سنگین و جاگیر که هم امکان ارسالش وجود ندارد و هم از لحاظ هزینه ارسال برای شما با صرفه نیست. مانند کارتن های کفش و بزرگ …

– کفش بدون جعبه ارسال میشود به جز زمانی که شما در داخل توضیحات سفارش درخواست کنید (شامل هزینه اضافی)

– پوشاک در صورت داشتن نایلون به همان شکل ارسال میشود.

– لوازم آرایشی بهداشتی به همان شکل که رسیده ارسال میشود.

– روتختی به همان شکل که رسیده ارسال میشود.

– ادکلن به همان شکل که رسیده ارسال میشود.

– ساعت به همان شکل که رسیده ارسال میشود.

و….

در صورت نیاز به ارسال برخی سفارشات مانند کفش با جعبه در داخل سفارش در بخش توضیحات این مورد را مطرح کنید و طبیعتاً این نوع ارسال شامل هزینه اضافی ارسال خواهد بود.

سفارشات در نهایت با بسته بندی  پستی به دست شما خواهد رسید.

- هزینه نهایی یک کالا تا به دست من برسد به چه شکل محاسبه میشود؟

کالا ها پس از رسیدن به دفتر ترکیه، بررسی و وزن کشی شده و به گمرک ایران ارسال می گردد و پس از ترخیص از گمرک از طریق دفتر ایران با پست به آدرس شما ارسال میشود.

– فرمول نرخ محاسبه سفارشات تا به دست شما برسد: 

قیمت کالا به لیر ضربدر نرخ روزانه اعلام شده لیر در صفحه اصلی مارکی +  هزینه باربری تا ایران که در قسمت پنل کاربری و صفحه جزییات سفارش به شما اطلاع داده می شود + هزینه پستی و بسته بندی برای کل یک سفارش که روی بخش باربری محاسبه و از شما اخذ می گردد.

1- در حال بررسی (شما لینک کالای خود را جهت صدور پیش فاکتور ثبت کرده و در انتظار دریافت پیش فاکتور هستید )

2- در انتظار پرداخت (سفارش شما بررسی شده و پیش فاکتور جهت پرداخت صادر شده است)

3- پرداخت شده (هزینه سفارش توسط شما پرداخت شده )

4- تأیید و خرید کالا (سفارش شما خریداری شده)

5- در انتظار پرداخت باربری (در این مرحله سفارش خرید شده شما به دفتر ایران رسیده, وزن کشی شده و در انتظار پرداخت هزینه باربری میباشد)

10- تحویل به مشتری (سفارش شما به پست تحویل شده و کد پیگیری داخل سفارش درج شده و بین 1 الی 5 روز کاری به دست شما خواهد رسید)

لغو شده (سفارش لغو شده و دلیل لغوی در مقابلش نوشته شده )

- وزن کالا را از کجا باید متوجه شوم؟

ما هم مثل شما وزن همه کالاها را نمیدانیم.  تا زمانی که کالا ها به دفتر ایران رسیده و وزنکشی شود.

با این حال لیست تقریبی بعضی از اقلام در پایین این صفحه جهت راهنمای ارسال میشود.

حدود وزن اجناس جهت محاسبه وزن کلی بار: (این اعداد به شما کمک میکند تا وزن حدودی سفارش خود را محاسبه کنید.)

در نظر بگیرید این اعداد ثابت نیست و بنا به جنس و سایز سفارش متغیر میباشد

  • پيراهن از ۲۵۰ تا ٩٠٠ گرم بستگي به قد و جنس
  • لباس راحتي از ۲۵۰ تا ٦٠٠ گرم
  • روتختي هاي بدون لحاف از ۸۰۰ تا ۲۵۰۰ گرم
  • بلوز هاي جنس سبك از ١٧٠ تا ٣٠٠ گرم
  • بلوز هاي بافت از ٤٠٠ تا ٨٠٠ گرم
  • پالتو از ٩٠٠ تا١٥٠٠ گرم
  • لباس زير هم از ۱۵۰ گرم تا ٤٠٠ گرم

- سفارش من در چه مرحله ای هست؟

شما در هر لحظه میتوانید از وضعیت سفارشات خود اطلاع پیدا کنید. وضعیت سفارش خود را میتوانید در هر مرحله در صفحه جزییات سفارش مشاهده نمایید.

وضعیت و موقعیت هر کالا هم در مقابل کالا درج شده است:

1- در حال بررسی (شما لینک کالای خود را جهت صدور پیش فاکتور ثبت کرده و در انتظار دریافت پیش فاکتور هستید )

2- در انتظار پرداخت (سفارش شما بررسی شده و پیش فاکتور جهت پرداخت صادر شده است)

3- پرداخت شده (هزینه سفارش توسط شما پرداخت شده )

4- تأیید و خرید کالا (سفارش شما خریداری شده)

5- در انتظار پرداخت باربری (در این مرحله سفارش خرید شده شما به دفتر ایران رسیده, وزن کشی شده و در انتظار پرداخت هزینه باربری میباشد)

10- تحویل به مشتری (سفارش شما به پست تحویل شده و کد پیگیری داخل سفارش درج شده و بین 1 الی 5 روز کاری به دست شما خواهد رسید)

لغو شده (سفارش لغو شده و دلیل لغوی در مقابلش نوشته شده )

- من سفارش جدید ثبت کردم . چگونه هزینه سفارش را پرداخت کنم؟

پس از بررسی سفارشات، لینک در انتظار پرداخت در پنل کاربری شما یا در بخش سبد خرید شما و یا در بخش جزییات آن سفارش ایجاد میشود.

شما باید روی لینک در انتظار پرداخت کلیک کرده و مراحل پرداخت را انجام بدهید.

پرداخت فقط به صورت آنلاین از طریق درگاه های عضو شتاب انجام می پذیرد.

وضعیت سفارش پس از پرداخت موفق به صورت خودکار به حالت پرداخت شده تغییر کرده و اماده خرید میشود.

- قیمت نهایی کالا چگونه محاسبه می شود؟

قیمت ارز روزانه به دلیل نوسانات با احتساب نرخ کارگزاری در صفحه اصلی اعلام میشود.

و روزانه نسبت به تغییر نرخ ارز این قیمت ها تغییر میکند.

واحد پول ترکیه لیر با الاعم ” TL یا ‎₺ ” نشان داده میشود.  قیمت لیر پایه قیمت صرافی در ترکیه میباشد نه ایران. هزینه پستی ارسال به ایران پس از وزن کشی مطابق نرخ واحد محاسبه و در صفحه جزییات آن سفارش به اطلاع شما می رشد.

- کد تخفیف مارکی رو کجا باید وارد کنم؟

کدهای تخفیف در مناسبت های خاص از طریق سایت و اینستاگرام اطلاعی رسانی میشود. برخی از کدهای تخفیف به عنوان عودت وجه سفارش لغو شده به صورت پیام خصوصی در پنل کاربری و پیامک به شما اطلاع رسانی میگردد.

کد تخفیف در مرحله پرداخت هزینه سفارش در کادر مشخص شده (داخل سایت مارکی) توسط خود شما هنگام پرداخت وارد و اعمال میشود.