لیست برندها

H&M

H&M
GAP
ZARA
H&M
mango
oysho
H&M

برند اچ اند ام

انواع محصولات: پوشاک پسرانه، مردانه، دخترانه، زنانه و بچه گانه، اکسسوری، تیشرت، جین، شلوار، سویشرت، پیراهن، بلوز و …

اصالت: کشور سوئد

داستان برند

برند H&M یک برند سوئدی است که بیش از 70 سال قبل در استکهلم تأسیس شده و هنوز دفتر مرکزی آن در این شهر قرار دارد. تمرکز اصلی این برند بر روی تولید سریع و انبوه البسه و پوشاک بر اساس مد روز است. هدف اصلی این شرکت از هنگام تأسیس تولید حجم بسیار بالای محصولات با قیمت مناسب برای عموم مردم بر اساس طرح های برتر حوزه فشن است. البسه و زیورآلات لاکچری برندهایی مانند برند ورساچه و آرمانی در تعداد محدود و با قیمت های بسیار بالایی به بازار عرضه می شوند و این برند همواره تلاش کرده است طرح هایی شبیه به این برندها اما با قیمت معقول برای عموم جامعه عرضه نماید. در این راه مدل ها، طراحان و چهره های مشهوری با مدیران آن همکاری کرده اند و امروزه این نام به عنوان یکی از برترین ها در حوزه لباس به شمار می رود.
بعد از شرکت اسپانیایی ایندیتکس که شرکت مادر برند زارا می باشد، H&M در حال حاضر دومین تولیدکننده عمده پوشاک در جهان به شمار می رود. این شرکت هم همانند ده ها کمپانی برجسته دیگر، در دوران همه گیری کرونا آسیب های فراوان دیده و در حال حاضر در تلاش برای احیای بازارهای خود است.

ارلینگ پرسون مؤسس این برند است که اولین فروشگاه عرضه کننده محصولات آن را در 1947 در سوئد افتتاح نموده است. این فروشگاه که هنس نام داشت، به طور مخصوص به ارائه لباس زنانه می پرداخت و نام خود را به برند داده بود. نزدیک به بیست سال پس از آغاز به کار هنس، پرسون یک برند تولیدکننده پوشاک شکاری مردانه به نام موریتز ویلفورس را در استکهلم خریداری کرد و به کمک آن تولیدات خود را به لباس های مردانه هم گسترش داد. این شرکت در حال حاضر با اسم کامل هنس و موریتز شناخته می شود که حروف اختصاری اول این عبارت به عنوان نام بین المللی آن انتخاب شد.

فروشگاه h&m

شرکت در 1974 میلادی وارد بازار بورس سوئد شد و اندکی بعد در 1976 خارج از شبه جزیره اسکاندیناوی اولین فروشگاه خارجی آن در لندن افتتاح شد. مسیر رشد این کمپانی از این زمان آغاز شده و تاکنون هم ادامه یافته است.

گرچه ساختار این شرکت و سیاست های آن با نام های مطرح مد و فشن تفاوت های عمده دارد، اما در موفقیت ادامه دار آن شکی نیست. بخشی از این موفقیت به تلاش های تیم بازاریابی آن برمی گردد که دائماً به دنبال فرصت های جدید برای ورود هستند. مثال این امر ورود سریع این برند به فروش آنلاین در 1998 بوده است. جالب است بدانید که با وجود ارائه خدمات آنلاین در 1998، این شرکت از یک سال قبل از آن به ثبت نام سایت و پیگیری های مربوط به آن پرداخته بود که نشان می دهد تا چه این کمپانی آینده نگر و فناور است. پای این برند در سال 2000 به خاک ایالات متحده باز شد که گرچه در مقایسه با دیگر برندهای پوشاک دیر به نظر می رسید، اما به خاطر دیدگاه های نوین این شرکت برای آنها سودآوری کلانی به دنبال داشت. در 2008 با ورود به حوزه وسایل تزئینی خانه و روکش مبلمان، گستره تولیدات آن افزایش یافت.

از نوامبر 2019، برند H&M در بیش از 74 کشور بین المللی حضور فعال دارد. با دارا بودن بالغ بر 5000 فروشگاه برای عرضه زیرشاخه های مختلف خود، حداقل 126 هزار نفر تحت نام این شرکت فعال هستند. تخمین زده می شود که برند مذکور حداقل 12 الی 16 میلیارد دلار ارزش داشته باشد که آن را جزو بیست و پنج شرکت برتر جهان از نظر ارزش قرار می دهد.

موفقیت برند H&M

تاکید بر مد سریع یکی از عوامل کلیدی در موفقیت H&M است. این برند محصولات مختلفی از جمله لباس، لوازم جانبی و دکوراسیون منزل را به فروش می‌رساند که همگی برای مشتریان جوان و مد روز که به دنبال گزینه‌های مقرون به صرفه و مد روز هستند، طراحی شده است. تعهد H&M به پایداری نیز عامل مهمی در موفقیت آن است. این شرکت تعدادی ابتکار با هدف کاهش اثرات زیست محیطی خود مانند استفاده از پنبه ارگانیک و مواد بازیافتی در محصولات خود و کاهش استفاده از آب و انرژی در تولید را اجرا کرده است. H&M همچنین از شیوه های کار منصفانه حمایت می کند و یک کد رفتاری سختگیرانه برای تامین کنندگان دارد.

برند H&M علاوه بر تعهد به پایداری، به دلیل حضور آنلاین قوی خود شناخته شده است. به لطف وب سایت و اپلیکیشن موبایل کاربرپسند این برند، مشتریان به راحتی می توانند محصولات را مرور و خریداری کنند. پوشاک، لوازم جانبی و دکوراسیون منزل از جمله دسته بندی های محصولات موجود در وب سایت می باشد. در وب‌سایت، مشتریان همچنین می‌توانند معاملات و تبلیغات و همچنین راهنمای اندازه‌گیری مفید را برای اطمینان از تناسب مناسب پیدا کنند. H&M همچنین شبکه ای از فروشگاه های فیزیکی را در سراسر جهان اداره می کند. این فروشگاه ها از نظر طراحی مدرن و مینیمال هستند و تمرکز بر ارائه تجربه خریدی دلپذیر و راحت به مشتریان است. H&M علاوه بر فروشگاه های خود در انواع فروشگاه های بزرگ و فروشگاه های تخصصی به فروش می رسد.

همکاری ها جزء مهمی از استراتژی بازاریابی برند H&M هستند. این برند با تعدادی از نام‌های مطرح صنعت مد، از جمله طراح الکساندر وانگ، همکاری کرده است تا مجموعه‌هایی با نسخه محدود ایجاد کند که برای طیف متنوعی از مشتریان جذاب باشد. این همکاری‌ها به تازگی و مرتبط ماندن برند و همچنین جذب مشتریان جدید کمک کرده است. استفاده از رسانه های اجتماعی یکی دیگر از جنبه های مهم استراتژی بازاریابی برند H&M است. این برند در اینستاگرام، فیس‌بوک، توییتر و دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی حساب‌های فعالی دارد، جایی که به طور مرتب عکس‌ها و ویدیوهایی را برای نمایش محصولات و تبلیغات خود پست می‌کند. H&M همچنین از رسانه های اجتماعی برای تعامل با مشتریان و درخواست بازخورد در مورد محصولات و خدمات خود استفاده می کند.

انواع محصولات برند H&M

مهمترین محصولاتی که تحت این برند به بازار عرضه می شود عبارتند از:

  • لباس H&M (عمومی). این سری محصولات برای جنسیت خاصی ارائه نمی شوند و نوع طرح های آنها به گونه ای است که هم مردان و هم زنان می توانند از آنها استفاده کنند. مهمترین موارد در این سری عبارتست از تیشرت، کفش کتانی، کلاه، کیف پول و کمربند.
  • لباس زنانه H&M شامل انواع کت و دامن، پیراهن، شلوار، کفش، تونیک، سرهمی، مایو، شال و کاپشن.
  • لباس مردانه H&M شامل انواع کت و شلوار، پیراهن، کیف و کفش، شلوارک، مایو و کاپشن و پالتو.
  • لباس بچه گانه H&M شامل انواع سرهمی، تیشرت، پیراهن، شلوار، دامن و کفش.

با وجود موفقیت، H&M در سال‌های اخیر به دلیل مدل کسب‌وکار مد سریع و تأثیرات محیطی مورد انتقاد قرار گرفته است. منتقدان معتقدند که تاکید برند بر لباس‌های یکبار مصرف کم‌هزینه، مصرف بیش از حد را تشویق می‌کند و به مشکل جهانی زباله کمک می‌کند. در پاسخ به این انتقادات، H&M ابتکارات جدیدی را برای ترویج چرخش و کاهش ضایعات، مانند برنامه جمع آوری پوشاک و سرمایه گذاری در فناوری بازیافت منسوجات، راه اندازی کرده است.

به طور کلی، برند H&M خود را به عنوان یک برند مد پیشرو تثبیت کرده است که محصولات مقرون به صرفه و مد روز ارائه می دهد، به پایداری متعهد است و تاکید زیادی بر همکاری ها و بازاریابی رسانه های اجتماعی دارد. H&M برندی است که اگر به دنبال یک لباس جدید برای یک شب یا یک قطعه شیک از دکوراسیون منزل هستید، ارزش بررسی را دارد. H&M برندی است که به لطف وب سایت و اپلیکیشن موبایل کاربرپسند، گستره وسیع محصولات و تعهد به پایداری، احتمالاً برای سال‌های آینده در بین مصرف‌کنندگان آگاه به مد محبوب باقی خواهد ماند.