داستان برند آدیداس
برند آلمانی آدیداس ADIDAS در طول سالهای فعالیت خود کتانی و لوازم ورزشی زیادی را تولید کرده است و به عنوان بزرگترین تولید کننده پوشاک ورزشی در اروپا و دومین تولید کننده پوشاک ورزشی در دنیا بعد از برند نایک شناخته میشود.
این برند داستان بسیار جالبی دارد، از همکاری دو برادر شروع شد و با جدا شدن این دو برادر دو غول صنعت پوشاک ورزشی یعنی برند آدیداس و برند پوما متولد شدند.
آدولف داسلر (بنیانگذار آدیداس) و رودولف داسلر دو برادر آلمانی بودند که در منطقه باواریا در آلمان زندگی میکردند. رودولف متولد سال 1898 میلادی و آدولف متولد سال 1900 بودند. این خانواده ابتدا در زمینه نانوایی فعالیت داشتند اما آدولف داسلر به طراحی و ساخت کفش ورزشی علاقه پیدا کردد.
او در اتاق پشتی خانهشان یک کارگاه کفاشی کوچک راه انداخت و با مواد اولیه دم دستی مانند تایر، پارچههای قدیمی و هر ماده به درد بخور دیگری شروع به تولید کفش کرد. اولین محصولی که از کارگاه داسلر بیرون آمد یک دمپایی روفرشی بود. آدولف که از خلاقیت زیادی بهره میبرد با استفاده از استوک در دمپاییهای تولیدی خود، دست به تولید انواع کفش فوتبال و ژیمناستیک زد.
این کفشها با تقاضای خوبی روبرو شدند و این فرصت را به آدی داسلر داد تا کارخانه خود را در سال 1926 تاسیس کند. در سال 1927 شرکت Sportfarbrik Gebrüder Dassler که به اختصار به آن Geda گفته میشد شروع به رشد کرد و 12 نیرو در آن شرکت فعالیت میکردند.
این شرکت در المپیک 1936 برلین لوازم ورزشی برخی از ورزشکاران را تهیه کرد که نتیجه آن کسب 7 مدال طلا و 5 مدال نقره و برنز شد. شرکت در این سالها روزهایی خوشی را سپری میکرد که ناگهان جنگ جهانی دوم آغاز شد.
در طول جنگ جهانی دوم Geda به کارخانه تولید اسلحه بدل شد و در حالی که رودولف به جبهه جنگ اعزام شده بود، آدولف در خانه ماندگار شد. پس از بازگشت رودولف از جنگ و پس از یک سال حبس، این دو برادر تولید کفش را دوباره آغاز کردند. اما در ژانویه 1948 بحث شدیدی بین این دو برادر شکل گرفت و شکافی بین آنها پدیدار شد که تا زمان مرگ آنها باقی ماند. تا به امروز کسی دلیل اصلی این اختلاف را کشف نکرده است، اگرچه نظریههای زیادی در این باره وجود دارد.
این اختلافات به قدری جدی بود که حتی پس از مرگ این دو برادر هر کدام از آنها را در دو طرف کاملا مخالف از قبرستان شهر به خاک سپردند.
این دو برادر پس از جدا شدن از یکدیگر، دست به تاسیس برند خود زدند. آنها با هم به توافق رسیدند که هیچ کدام از نام تجاری داسلر (برند قبلی این دو برادر) استفاده نکند. از میان شهری که خانواده داسلر در آن زندگی میکردند رودخانه Aurach عبور میکند که شرکت آدیداس (آدولف داسلر) در بخش شمالی آن و شرکت پوما (رودولف داسلر) در بخش جنوبی آن بنا نهاده شده است.
آدولف داسلر پس از جدا شدن از برادر خود ساختمانی که قرار بود با همدیگر در آن کارخانه برند مشترکشان را تاسیس کنند تصاحب کرد. او همچنین کارگرانی که در برند قبلی با او همکاری میکردند را با خود به کارخانه جدید آورد.
آدولف در ابتدا از نام Addias برای برند خود استفاده کرد اما پس از مدت زمان کوتاهی آن را به Adidas تغییر داد. لوگو برند در ابتدا کفشی بود که در امتداد دو خط موازی دو حرف d قرار گرفته بود. آدولف علاقهمند بود تا خط دیگری را به لوگو برند خود اضافه کند.
او متوجه شد که چنین لوگویی قبلا توسط یک شرکت فنلاندی به نام Karhu Sports استفاده شده است. آدولف داسلر برای حل اختلافات، لوگو تجاری را به مبلغی در حدود 1600 یورو امروزی خریداری کرد.
شکوفایی برند آدیداس
با اینکه آدیداس در ابتدا تمرکز خود را بر روی تولید انواع کفش ورزشی گذاشته بود، اما پس از مدتی دست به تولید انواع کیف و لباس ورزشی زد. امروزه اکثر برندهای ورزشی معروف دنیا در کنار ارائه کفش ورزشی، سایر اقلام مورد نیاز ورزش کاران را نیز تولید میکنند.
شاید بزرگترین دست آورد آدیداس تولید کفشهای فوتبالی خلاقانه باشد. تا قبل از دهه 50 میلادی تمامی کفشهای فوتبالی از استوکهای فلزی و پوشش چرمی استفاده میکردند که باعث سنگین شدن بیش از حد کفشها شده بود. آدیداس دست به ابتکاری زد و از کفشهای فوتبالی دارای استوک پلاستیکی با کفیهای نایلونی رونمایی کرد. پس از آدیداس سایر برندهای ورزشی از این کار تقلید کردند و کفشهای فوتبالی خود را به این شکل طراحی و تولید میکنند.
آدیداس در المپیک 1956 ملبورن حضور پیدا کرد و کفشهای ورزشی خود را به صورت رایگان در اختیار ورزشکاران مختلفی قرار داد. نتیجه این حرکت کسب 72 مدال رنگارنگ و ثبت 33 رکورد جدید در المپیک بود. بعد از اتمام المپیک ملبورن سبک، آدیداس از سبک بازاریابی متفاوتی استفاده کرد و شروع به تنظیم قرارداد با باشگاههای معروف ورزشی نمود. آدیداس از کمپینهای بازاریابی گوناگونی استفاده میکرد اما تمرکز اصلی خود را بر روی بازیهای المپیک پیشرو قرار داد.
در المپیک توکیو و المپیک مونترال، ورزشکارانی که از کفشهای آدیداس استفاده میکردند، بیش از 80 درصد مدالها را از آن خود کرده بودند. میتوان گفت که در دهه 70 میلادی، آدیداس به برترین تولید کننده کفشهای ورزشی در دنیا بدل شده بود و از تمامی رقیبهای موجود پیشی گرفته بود.
بیشتر بخوانید : 5 روش آسان تشخیص کتانی اصل از تقلبی

یکی دیگر از نقاط عطف برند آدیداس، تولید توپ telstar برای جام جهانی 1970 بود. این توپ سیاه و سفید به نماد توپ فوتبال درآمده است و یکی از ماندگارترین محصولات تولیدی برند آدیداس شناخته میشود. از همان سال به بعد همکاری آدیداس و فیفا ادامه پیدا کرد و تقریبا در تمامی جامهای جهانی، توپهای فوتبال به دست این کمپانی آلمانی تولید شده است.
آدیداس به دلیل نماد متمایز، فناوری پیشرفته، محصولات با کیفیت بالا، ارائه محصولات متنوع، شناسایی برند قوی و تعهد به پایداری شناخته شده است. این برند با توسعه کالاهایی که عملکرد را بهبود می بخشد و نیازهای فعالیت های ورزشی را حفظ می کند، خود را به عنوان یک پیشگام در تجارت پوشاک ورزشی تثبیت کرده است. آدیداس چیزی برای همه دارد، خواه شما یک ورزشکار حرفه ای باشید یا فردی که دوست دارد فعال بماند، و تعهد آن به کیفیت و نوآوری در هر کاری که انجام می دهد مشهود است.
نقاط قوت آدیداس نسبت به رقبایش
آدیداس یکی از شناخته شده ترین و معتبرترین برندهای دنیاست. آدیداس که به دلیل کیفیت و خلاقیت خود شناخته می شود، جایگاه خود را به عنوان یک برند بزرگ پوشاک ورزشی در رقابت با غول های صنعت نایک و پوما تثبیت کرده است. در این مقاله وبلاگ، به برخی از نقاط قوت آدیداس در مقایسه با رقبای خود و همچنین اینکه چرا این برند پیشرو در صنعت باقی مانده است، خواهیم پرداخت.
1- هویت برند قوی
هویت برند قوی آدیداس یکی از دارایی های اصلی آن است. آدیداس دارای سابقه طولانی در دو و میدانی و نوآوری است که به دهه 1920 باز می گردد. سه راه راه که با برتری و عملکرد مرتبط شده اند، برند را فوراً شناخته شده است. آدیداس برای حفظ هویت برند خود در طول سالها کار برجستهای انجام داده است که به ایجاد ارتباط عاطفی قوی با مشتریان کمک کرده است.
2- تکنولوژی پیشرفته
وقتی صحبت از فناوری پوشاک ورزشی می شود، آدیداس همیشه در خط مقدم نوآوری بوده است. این شرکت سرمایه گذاری های قابل توجهی در تحقیق و توسعه برای ساخت محصولاتی انجام داده است که عملکرد را بهبود می بخشد و در عین حال راحتی مطلوب را نیز فراهم می کند. برای مثال، فناوری Boost که در کفشهای دویدن آدیداس استفاده میشود، به دلیل پاسخدهی و بازگشت انرژی آن مشهور است. تعهد این برند به نوآوری باعث شده است که از رقبا جلوتر بماند و اقلام پیشرفته ای را در اختیار مشتریان خود قرار دهد.
3- تمرین هایی که طولانی مدت هستند
آدیداس تشخیص می دهد که پایداری به طور فزاینده ای برای مشتریان اهمیت پیدا می کند. این شرکت با استفاده از مواد بازیافتی در محصولات خود، مانند Parley Ocean Plastic، که از زباله های پلاستیکی بازیابی شده اقیانوس ایجاد می شود، اثرات زیست محیطی خود را کاهش داده است. آدیداس همچنین فرآیندهای تولید سازگار با محیط زیست را برای کاهش ضایعات و مصرف آب معرفی کرده است. تعهد آدیداس به پایداری به شرکت این امکان را داده است که خود را از رقبا متمایز کند و مشتریان حساس به محیط زیست را جذب کند.
4- تنوع سبد محصولات
خط تولید آدیداس گسترده است و طیف وسیعی از ورزش ها و فعالیت ها را در بر می گیرد. آدیداس برای همه، چه یک ورزشکار حرفه ای یا یک ورزشکار معمولی، چیزی را فراهم می کند. خط تولید متنوع آن باعث شده است تا این برند به مخاطبان زیادی دست یابد و بخش های مختلف بازار را جذب کند. همچنین آدیداس را قادر می سازد تا یک راه حل ورزشی جامع از کفش و لباس گرفته تا لوازم جانبی و تجهیزات را به مشتریان خود ارائه دهد.

5- کمپین های بازاریابی موثر
آدیداس سابقه طولانی در توسعه تلاش های بازاریابی موثر برای ارتباط با مشتریان دارد. برای توسعه تبلیغات منحصر به فرد و موثر، این شرکت با ورزشکاران برجسته ای مانند لیونل مسی، جیمز هاردن و بیانسه همکاری کرده است. رویکرد بازاریابی آدیداس بر داستان سرایی متمرکز است و از میراث نام تجاری و داستان های ورزشکاران برای ایجاد روابط عاطفی با مشتریان استفاده می شود. این تکنیک به توسعه وفاداری به برند و پیروان زیادی از طرفداران فداکار آدیداس کمک کرده است.
6- دید جهانی
آدیداس دارای ردپایی جهانی است و در بیش از 160 کشور فعالیت دارد. این شرکت دارای شبکه بزرگی از فروشگاههای خردهفروشی و پلتفرمهای آنلاین است که به مردم در سراسر جهان این امکان را میدهد تا به راحتی اقلام آن را تهیه کنند. حضور جهانی آن به آدیداس کمک کرده است تا خود را به عنوان یک پیشرو در صنعت تثبیت کند و با دیگر شرکتهای جهانی پوشاک ورزشی مانند نایک و پوما رقابت کند.
در نهایت، آدیداس دارای مزایای مختلفی است که به آن مزیت رقابتی نسبت به رقبای خود می دهد. آدیداس به لطف شناسایی برند قوی، فناوری نوآورانه، شیوه های پایدار، طیف متنوع محصولات، کمپین های بازاریابی عالی و حضور در سراسر جهان، خود را به عنوان یک برند برجسته پوشاک ورزشی تثبیت کرده است. در حالی که رقابت قوی است، آدیداس بارها نشان داده است که آنچه لازم است برای جلوتر ماندن از بازی را دارد.
وبسایت آدیداس | خرید از وبسایت آدیداس | خرید از adidas | خرید لباس از آدیداس | خرید از سایت آدیداس | خرید از آدیداس | سایت آدیداس | خرید کتانی از آدیداس| خرید ارزان از آدیداس | ریباک ارزان از ترکیه | خرید ارزان و سریع از ترکیه | سایت فروشگاهی ترکیه |سایت فروشگاهی آدیداس| سایت فروشگاهی adidas | خرید کتونی پسرانه آدیداس| خرید کتونی دخترانه آدیداس| ریبک | خرید لباس ورزشی از آدیداس | آدیداس ترکیه | adidas ترکیه | آشنایی با آدیداس | معرفی آدیداس | آدیداس برند | برند آدیداس | برند adidas | کتونی آدیداس | تیشرت آدیداس | گرمکن آدیداس | کفش آدیداس